marți, 28 octombrie 2008

Management

Cinci termeni: serviciu, calitate, evaluare, organizaţie şi standard reprezintă, conceptual, coloana vertebrală a proiectului de dezvoltare instituţională , care vizează asigurarea calităţii în Colegiul National „ Nicolae Titulescu”. Considerăm că această pentadă defineşte mai adecvat şi conferă un plus de pragmatism şcolii în societatea cunoaşterii, întrucât educaţia devine, tot mai mult, un serviciu public, furnizor de calitate, care este evaluată/autoevaluată ca organizaţie/ instituţie, în baza unor standarde/ benchmarking-uri şi al cărei management asigură satisfacerea cerinţelor clienţilor, în condiţii de eficienţă şi de maximizare a valorii adăugate.
Managementul elaborează documentele specifice în urma unei diagnoze documentate a mediului intern şi extern, prin analiza SWOT, benchmarkingul intern sau extern, tablouri de bord, alte instrumente de măsurare a performanţei, toate aceste analize ale practicilor, proceselor si performanţelor vizând promovarea transformărilor necesare pentru îmbunătăţirea cerinţelor clientului.
În condiţiile unei concurenţe puternice venite din partea Colegiilor Naţionale din Târgovişte , este important să cunoaştem propriile puncte forte şi slăbiciuni , pentru a putea rămâne competitivi şi atinge nivelul de satisfacţie totală a beneficiarilor serviciilor noastre educaţionale. Ca urmare a acestor  analize , am  obţinut următoarele beneficii :

1 Redefinirea obiectivelor generale şi specifice în scopul eliminării disfuncţionalităţilor semnalate

2 Menţinerea instituţiei în topul celor mai performante unităţi de învăţământ din judeţ

3 Atragerea în mai mare masură a elevilor performanţi din şcolile tintă-nordul judeţului, spre instituţia noastră

4 Posibilitatea de accesare a certificatului de Şcoală Europeană

5 Adaptarea practicilor, proceselor si rezultatelor instituţiei la noile instrumente de  evaluare  impuse de asigurarea calităţii în educaţie

Date fiind tendinţele de profesionalizare a funcţiei manageriale, cei doi directori şi-au propus performarea competenţelor lor manageriale şi anume:
directorul şcolii, prof. Daniela Mircea a aplicat pentru a obţine o bursa Socrates-Arion,cu tema “ A network of quality in education”, aplicaţie care a fost acceptată,
directorul adjunct, prof. Mihaela Diaconescu a urmat cursul de master : “Politici şi management în educaţie”, organizat de Universitatea Valahia din Târgovişte Facultatea de Ştiinţe Economice, vizita directorilor în cadrul Proiectului Comenius , în Ungaria, Gyor-mai 2006.


Activităţile subscrise formării manageriale vor continua astfel:


-participarea directorului la stagiul de formare din Malta , în februarie, 2006, în  cadrul Programului Socrates-Arion,
-participarea directorilor la întâlnirile de proiect din cadrul Proiectului Comenius
formarea în domeniul asigurării calităţii, 
-participarea directorului adjunct la cursurile de « Formare auditori calitate », organizate de Societatea Română pentru Asigurarea Calităţii,
-participarea la cursuri de formare în domeniul management şi finanţare, sau în  domenii având legatură cu funcţia managerială, dacă aceste cursuri se vor regăsi în oferta de formare a CCD sau a altor organizaţii care activează în domeniul educatiei şi vor fi recomandate de MEC.